HISTÒRIA

HISTÒRIA

Va ser fundada a inicis del segle XX, dedicant-se al transport del correu i a viatges des de Pont d’Armentera a Valls amb tartanes.

El 23 de juny de 1921, va obtenir l’autorització per establir un servei públic de viatgers entre Pont d’Armentera i Valls (d’anada i tornada).

El trajecte tenia parades no fixes a Santes Creus, Vila-rodona i Alió i quedaren establertes les següents tarifes: Pont d’Armentera – Valls 2.50 pessetes; Santes Creus – Valls 2 pessetes; Vila-rodona – Valls 1.5 pessetes; Alió – Valls 0.75 pessetes; Santes Creus – Valls 2 pessetes.

El vehicle amb el qual es va iniciar la prestació d’aquesta línia era un autoòmnibus marca SCAT, amb número de matrícula T-299 capacitat per a 20 persones i amb una velocitat màxima de 12 km/Hora.

Durant aquests anys l’empresa era anomenada i coneguda com la Hispano Pontorrina

Als inicis dels anys 70 del segle passat, l’empresa va adquirir noves línies de transport regular, com vam ser Querol – Valls, Pont d’Armentera – Tarragona, Pont d’Armentera – Calafell, El Vendrell – Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes – Vilanova i la Geltrú i Vilanova i la Geltrú – Vilafranca del Penedès amb fillola desviació entre Canyelles i Vilanova i la Geltrú.

En aquests anys, l’empresa va canviar la denominació a Transportes Monasterio, tenint una forta implicació en el transport públic de la comarca.

A finals dels anys 70, es van adquirir les línies de Sant Pere de Ribes – Sitges i la línia de Barri de Vilanoveta (Sant Pere de Ribes) – Vilanova i la Geltrú.

A començaments dels anys 90, es van adquirir les línies de Les Roquetes – Sitges i de Barcelona i Sitges amb fillola desviació per l’autopista A-16 i prolongació fins a Vilanova i la Geltrú, donant servei a la Costa del Garraf cap a Barcelona i l’aeroport.

L’any 2008, l’empresa va aconseguir les certificacions ISO 9001 (Qualitat) i 14001 (Medi ambient) per la seva activitat de transports de viatgers per carretera.

Dos anys més tard, també es va aconseguir la certificació en la norma UNE-EN-13816, norma específica per l’activitat de transport de viatgers.

Normes de certificació, totes elles, que han estat renovades en el 2020.

A l’estiu del 2019, l’empresa trasllada la seva Base del C/ de la Pagesia a Sant Pere de Ribes, a una de nova situada en el Polígon Masia d’en Notari a Vilanova i la Geltrú. Aquesta nova base permet tenir un espai molt més d’acord amb les necessitats operatives de la companyia.

Actualment opera les línies que connecten:

• E14 Sant Pere de Ribes- Barcelona

• E15.1 Vilanova i la Geltrú –Barcelona

• E15.2 Vilanova-Barcelona

• E16 Sitges-Barcelona

• Vilanova i la Geltrú-Roquetes-Sitges-Aeroport de Barcelona-Bellvitge

• Cubelles-Santa Maria-Vilanova i la Geltrú

• Camils-Cunit

• Nocturn Barcelona-Vilanova i la Geltrú-Vilafranca del Penedès

• Vilanova i la Geltrú- El Vendrell.

• Vilanova i la Geltrú-Tarragona.

• Valls-Calafell.

El novembre de 2019, l’empresa canvia d’accionistes.

Per a la realització d’aquestes línies, l’empresa compta amb una plantilla de professionals qualificats i disposa aproximadament d’uns 60 vehicles amb una mitjana de 4 anys d’antiguitat.

La nostra missió és crear valor a llarg termini per a la societat i l’empresa, a través dels serveis de mobilitat segura, eficient i de qualitat sent respectuosos amb el medi ambient i segurs en tots els àmbits.

La visió de la companyia és ser una organització referent i líder en el sector.

Volem oferir el millor i el més segur servei possible per a satisfer les necessitats i expectatives dels usuaris i aconseguir i mantenir la seva fidelitat.

Atès al compromís amb el territori, el novembre de 2020, la denominació comercial passa a ser BusGarraf.